...

Har varit ledig idag :) Så har tvättat lite å umgåts me granne Eva. Vart ut å handlat lite. Blidde en läpp penna å så en ögonbryns penna.

Har oxå lagat en god middag! Gjorde hokifile i ugnen. Kokade ris. Stekte grönsaker: Zuccini, paprika, socker ärtor, prujolök & så små röda tomater. Sen slängde jag i en klick smör å riset i stekpannan. Stekte allt ett litet tag. Gjorde en sås: 1 stor burk kokos mjölk, halvt paket lätt matgrädde, halv lime pressade jag ur, 1 fiskbuljongs tärning,  salt å svartpeppar. Förtjockade såsen me majezena redning. Oj vad gott!

Å nu äter jag jordgubbar! Fy faaan va gott de är!!!!




Min älskling :)



Och muntergöken. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0