Bio


Bild lånad härifrån

Ihelg var jag ut på bio & såg saw 5, den var som bra. Man fick veta massa om förra filmen, alltså om 4an. Så ja den var sevärd om man nu sett 4an. Rekomenderar den.

Haha måste berätta att filmen hade en åldersgräns från 15år. & jag fick visa legg innan ja fick gå in i biosalongen, alltså trodde snubben som legga mej att jag vart 14år!!! Men herra ser ja ut å va 14år, fan jag är ju 20år för helvete!

Happ happ men annars har helgen varit lugn & skön. Man har ju som börjat bli gammal å sliten så man orkar inte me massa upptåg nå mer:) Men har lagat go mat ihleg. De blidde potatis gratäng "receptet finns här på bloggen" & lövbiff i allround sås.

Recept
Lövbiff i allrondsås

ca ½kg lövbiff
1 pack grädde
mjölk
Allround marinad.
Majesena

Stek lövbiffen på hög värme & salta & släng på lite vitpeppar.
När alla biffar är stekta låt skyn som blev i pannan vara kvar & häll i grädden & 1dl mjölk.
Sätt lite majesena så den tjocknar lite.
Börja me ca 3-4 msk allround marinad.
Lägg fler msk me marinad om den är för mild "Jag mätte inte när ja hällde så".
Lägg i alla biffar & låt stå å småkoka ett tag.

De är skit gott ja lovar:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0