Hagaviken

Tjennix!!!

Japp idag är man ute i hagaviken igen, var ju här igår. Men jag blidde tvungen att åka tillbax eftersom jag hade glömt min mobil laddare här! & jag vill inte bli utan ström i mobilen, de driver en till vansinne. Jaja men nu är jag jätte glad! Min dator från korpis har kommit ner till luleå så ska plocka upp den när vi rullar mot storheden. Så nu kan ja börja blogga lite oftare, eller ja varje dag till & me eller ja flera ggr om dagen oxå om jag har tråkligt/ mycke å skriva :)

Men annars idag tror jag de blir rätt så lungt, har då inget planerat. Blir väl en mysig hemma kväll me Chicco som vanligt :) Men jag klagar inte, de är så mysigt å ligga å se film me min vovve. Han är ju en riktig krambjörn. Synd bara att han ska vara så stor så man inte kan ta han i famnen...

Har just skrivit ett recept här till Sandra, hon skulle gölra grekisk pytt i panna. Tycker de lät spännande :) Så jag lägger ut receptet här så ska jag ta & laga de här någon dag ;)


Grekisk pytt i panna

Du behöver för pytten:

2 st fläskfileér (ca 1kg)
1,8 kg potatis
1 röd & 1gul paprika
1gul lök
några tomater
1 burk fetaost

Marinaden för fläskfileén:

Tänk på att fläskfileén ska ligga över natten i marinaden!

1½ dl olivolja
½ dl  soja
3 vitlöksklyftor
1 tsk ingefära
1 tsk sambal olek
Lite salt & Peppar

Strimla fläskfileérna, smörj en långpanna & lägg i potatisen (ska täcka botten) salta över.
Sätt in potatisen i ugenen på 220grader i 10-15min.
Ta en ur pannan & strö över fläskfileén & marinaden.
Släng i den hackade röda & gula paprikan & gul löken.
Överst lägger du skivade tomater & fetaosten.
In i ugnen i ca 35-40min.

Dressing:

2 dl creme fraiche
1 msk majonäs
4 vitlöksklyftor
några droppar lime
sätt lite italiensk salladskrydda om du vill:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0