nu är han här

som vi väntat å längtat:) Men nu har vi fått våran lill kille.

Vi gick och la oss på torsdags (10/11) kväll rätt sent. Kunde inte riktigt komma till ro. Sen vid 01.00 började jag känna lite värk i magen, men envis som jag är fattade jag inte att de var på g riktigt. Vankade runt här hemma me värk. Tills jag började fatta vid halv 3 att ok de är på riktigt nu. Ringde förlossningen & råd gjorde me dom. Bestämde att avvakta lite men vi åkte halv 4 på morgonen iväg mot sunderbyn. Jobbig resa, ont samt halka som tusan på en del av E4an. :S När vi kom fram fick Erik dumpa av mej vid akuten, vars jag fick mej en rullstol:) Rullade in på förlossningen vars jag blidde undersökt & hoppsan öppen 6cm. Så vi fick ett eget rum då:) Fick gå & bada badkar på en toa för att lindra värkarna. När vi var klara me de fick vi en ny barnmorska som hette jessica & hon var hade han om oss hela förlossningen. Måste oxå säga att hon var den bästa barnmorskan vi träffade oxå!

Fick lägga mej i vårat rum & prova lite lustgas. De funkade väl ett tag. Men vid 8.00 var de jobbigt, men jag envisades me att inte be om ryggbedövning eftersom de kan sakta ner förlossningen. Men klockan 9.30 vart de jobbigt så jag bad att få de. Oj shit när de ryggbedövningen började värk var jag i himmelriket! Låg å såg på dataskärmen att jag hade kräftiga värkar men jag kände de inte. Va skönt! Vid 12 tiden satte barnmorskan in dropp för att påskynde förlossningen, så att hon skulle hinna vara me innan arbetsdagen var slut. 13.30 började jag förarna att de va små krystvärkar. Dom blev kraftigare, men dom riktiga krystvärkarna hade jag nog ca 15min. Jag vars fast besluten om att han skulle ut fort så krystade inte så många gånger. & plopp sa de så var han ute. Klockan 14.21 den 11/11-11 föddes han.





en stolt pappa




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0